Strikt Uitzendbureau
menu

Strikt Uitzendbureau op weg naar een succesvolle toekomst

Strikt Uitzendbureau is een algemeen uitzendbureau met een sterke regionale focus. Dit zie je terug in duurzame samenwerkingen met gerenommeerde opdrachtgevers en verschillende lokale sponsorschappen. Hoewel Strikt in haar vijfde jaar zit, heeft eigenaar Roberto Kwakman al bijna 20 ervaring in de uitzendbranche, waarvan 12 jaar als uitzendondernemer. Samen met zijn vrouw Harmien, die verantwoordelijk is voor de online marketing, en zoon Tygo wonen zij in de voormalige vissersplaats: Vollenhove.

De reden dat zij zich hier zo thuis voelen is dat ze beide echte aanpakkers zijn, iets wat deze regio kenmerkt. “Dat is ook een van de redenen dat het zo goed klikt met Richard, we kunnen altijd direct aan de slag met zijn pragmatische adviezen”, aldus Roberto.

“Het is altijd fijn sparren met Richard. Door zijn kennis en ervaring binnen de ABU is hij altijd vroegtijdig op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Daardoor hebben wij voldoende tijd om ons voor te bereiden en onze klanten te informeren over nieuwe ontwikkelingen en de gevolgen die dit voor hun en ons meebrengt. Dit onderscheid ons van onze concurrenten en maakt ons een gewaardeerde partner voor onze klanten”, vervolgd Roberto zijn verhaal.

Strikt is de afgelopen tijd behoorlijk gegroeid en heeft veel nieuwe collega’s aangenomen. Hoewel dit allemaal ervaren professionals zijn, moet de teamdynamiek opnieuw bepaald worden. Om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen en houden, zijn we wederom begonnen met het Strategietraject. We beginnen met één of twee pizzasessies, informele brainstormsessies met alle collega’s over de huidige en gewenste strategie. Vervolgens vindt de finetuning en uitwerking plaats met management en directie. Dit gaat leiden tot een geoptimaliseerd Businessplan, wat de roadmap vormt voor de toekomstige groei van Strikt. Hierin worden zeven cruciale onderwerpen behandeld:

  • Visie, waar ga je voor;
  • Missie, waar sta je voor;
  • Businessmodel, bestaansrecht en verdienvermogen;
  • SWOT-analyse, uitgewerkt in confrontatiematrix;
  • Doelstellingen, op bedrijfsniveau, per afdeling en individueel;
  • Capaciteitsanalyse, van middelen, mensen en tijd;
  • Kerntaken, 6-8 kerntaken per functie.

Deze structuur is uitermate geschikt voor kleine en middelgrote uitzendbureaus en zorgt ervoor dat de uitzendondernemer het stuur weer in handen krijgt. Door alle medewerkers te betrekken creëer je draagvlak en blijft het voor eenieder glashelder waar jullie naartoe gaan en vooral ook waarom. Als je deze zakelijke ambities vervolgens ook nog uitlijnt met de persoonlijke ambities, creëer je intrinsieke motivatie en krijg je een team met de echte winnaarsmentaliteit. En dát is hoe we Strikt van een 7,5 naar een 9 brengen.

Na afronding van het Strategietraject is het cruciaal om ervoor te zorgen dat dit plan niet in de la verdwijnt maar dat eenieder dit omarmt als dé nieuwe koers van Strikt. Daarom blijft Procres actief betrokken bij de stappen die Strikt de komende tijd gaat zetten. Samen op weg naar succesvolle samenwerkingen, samen op weg naar een succesvolle toekomst.